; داخلی سازی قطعات توربین MAN در تاسیسات منطقه نه عملیات انتقال گاز
Thursday, September 19, 2024
  • time : 14:19
  • Date : Sat Sep 14, 2024
  • news code : 11456
داخلی سازی قطعات توربین MAN در تاسیسات منطقه نه عملیات انتقال گاز
مدیر منطقه نه عملیات انتقال گاز، از ساخت قطعات توربین MAN و صرفه جویی اقتصادی 11میلیارد ریالی حاصل از آن در این منطقه عملیاتی، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز، محی الدین مفخمی، مدیر منطقه نه عملیات انتقال گاز  با اعلام این خبر گفت: با تلاش همکاران این منطقه، ساخت مسیر هوای توربین نوع  MAN در راستای خودکفایی و بومی سازی اقلام مصرقی منطقه با موفقیت به اتمام رسید.

وی، افزود: پس از اعلام گزارش فرسودگی در قطعه مسیر هوای توربین MAN توسط واحد تاسیسات تقویت فشار گاز نکا، نور و قلعه جیق به واحد عملیات تاسیسات، تهیه این قطعه در دستور کار قرار گرفت اما با توجه به تحریم و قیمت بالای قطعات جهت تعویض آن و همچنین عدم توانایی ساخت آن توسط شرکت های داخلی، تهیه کالا از طریق کمیته خودکفایی منطقه مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیر منطقه نه عملیات انتقال گاز، افزود: برای تهیه این قطعه، تحقیقات و بررسی ها در خصوص متریال و روش ساخت صورت گرفت و ساخت قطعه با نظارت و پیشنهاد فنی واحد تعمیرات اساسی مکانیک منطقه با مبلغ نهایی 80 میلیون ریال تهیه و جهت نصب به صورت آزمایشی به تاسیسات نکا ارسال شد.

مفخمی با اعلام اینکه قطعه آزمایشی تهیه شده در واحد B تاسیسات نکا توسط همکاران نصب و توربین با موفقیت انجام شد، افزود: پس از تست و موفقیت آمیز بودن عملیات، 5 عدد از مسیر هوای ورودی توربین MAN ساخته شد تا در تاسیسات دارای توربین MAN در این منطقه عملیاتی نصب شود.

مفخمی ضمن قدردانی از اجرای این عملیات، گفت: با ساخت 5 قطعه توسط همکاران متعهد منطقه، صرفه جویی اقتصادی حدود 11 میلیارد ریال رقم خورده است.
 

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.9.0
    V6.1.9.0