; بهره برداری رسمی از تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد 10 در منطقه پنج عملیات شركت انتقال گاز ایران
شنبه, 6 مرداد 1403
  • ساعت : ۱۰:۵۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۲۲ 
  • کد خبر : ۱۱۱۲۸
بهره برداری رسمی از تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد 10 در منطقه پنج عملیات شركت انتقال گاز ایران
آثار و برکات تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید جمهور، "سید ابراهیم رئیسی" با هدف افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور، با بهره برداری رسمی تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد 10(شهید سیف الاسلامی)به منصه ظهور رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، آئین بهره برداری تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد 10 به‌صورت ویدئوکنفرانس به دستور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری و با حضور امام جمعه، نماینده شهرستان نورآباد ممسنی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین شهرستان نورآباد ممسنی و مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز درروز پنجشنبه، 17 خردادماه 1403 برگزار شد.

محمد سیفی ، مدیر منطقه5 عملیات با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم و با تأکید رئیس جمهور شهید، "سیدابراهیم رئیسى" بر افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور و تأمین رفاه حداکثری برای احاد ملت شریف میهن اسلامی، تاسیسات نورآباد به بهره برداری رسید.


سیفی در ادامه با بیان فعالیت های صورت پذیرفته برای افتتاح و راه اندازی این تاسیسات گفت: تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد10  یکی از تاسیساتی است که در استان فارس و بر روی یکی از خطوط ده گانه سراسری انتقال گاز احداث شده است و تاثیر مهمی بر شبکه گاز سراسری خواهد داشت. 


وی افزود: با کمال مسرت و سربلندی باید بگویم این ایستگاه با بهره گیری از توربوکمپروسرها، اسکرابرها، کولرهای هوایی، شیرها، کمپرسورهای هوا، دیزل ژنراتورها، ژنراتورهای گازی و... که همگی ساخت داخل و شرکت های توانمند ایرانی هستند، ظرفیت انتقال روزانه چند ده میلیون متر مکعب گاز را فراهم آورده است.  


مدیر منطقه گفت: با افتتاح این تاسیسات، میزان انتقال گاز از طریق منطقه 5 عملیات، بیش از 20درصد افزایش خواهد یافت. 


مدیر منطقه در پایان سخنانش از امام جمعه، نماینده، فرماندار و تمامی مسئولین شهرستان نورآباد ممسنی، همچنین از مدیرعامل و همکاران متخصص در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان مجری طرح و از تمامی کارکنان و متخصصین منطقه پنج عملیات انتقال گاز و نیز از شرکت های داخلی و ایرانی دست اندرکار تشکر نمود. 


در بخش دیگری از آیین افتتاحیه، حجت الاسلام شاکری فر، امام جمعه شهرستان نواباد ممسنی به ایراد سخنانی پرداخت و ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید جمهور"سید ابراهیم رئیسی" و خدمات ارزنده ایشان، تقوا را از  بارزترین خصلت‌های سید شهدای خدمت برشمرد و گفت: روح بلند شهید رئیسی و همه شهدا حاضر و ناظر است و افتتاح همچون طرح هایی، حاصل خون شهداست.


وی در ادامه از تمامی دست اندرکاران در حوزه نفت و گاز که خدمت رسانی می کنند و نیز متولیان امور از مجموعه مدیریت استانی و شهرستان و مدیر و کارکنان منطقه پنج عملیات انتقال گاز  تقدیر و تشکر نمود. 


در ادامه نصیبی، نماینده مردم نورآباد ممسنی در مجلس شورای اسلامی، با بیان سخنانی، ضمن خوش آمدگویی، از تمامی حضار و خدمتگزاران مردم تشکر کرد. 


نصیبی با تاکید بر بصیرت، تلاش، دلسوزی و آینده نگری مردم، گفت: انشاالله در ریاست جمهوری جدید راه شهید خدمت ادامه پیدا کند و مردم با امید فراوان، طعم شیرین خدمت جهادی و مدیریت انقلابی را احساس کنند.
 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0