; عملیات تعمیرات تأسیسات تقویت فشار گاز دشت به اتمام رسید
يکشنبه, 18 شهريور 1403
  • ساعت : ۰۹:۲۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ 
  • کد خبر : ۱۱۲۸۰
به همت متخصصان منطقه چهار عملیات انتقال گاز
عملیات تعمیرات تأسیسات تقویت فشار گاز دشت به اتمام رسید
مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز از اتمام تعمیرات سالیانه تأسیسات تقویت فشار گاز دشت به عنوان یکی از استراتژیک ترین تاسسیات انتقال گاز کشور با هدف افزایش بهره‌وری و ضریب ایمنی انتقال گاز در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، احمد امتحانی با بیان این که عملیات تعمیرات سالانه، یکی از اقدام‌های مهم در مسیر انتقال پایدار و ایمن گاز طبیعی است، گفت: تعمیراتpm تأسیسات تقویت فشار گاز دشت با رعایت تمامی الزامات ایمنی و دستورعمل‌های بهداشتی از اول اردیبهشت ‌ماه امسال با مشارکت تمامی واحدهای عملیاتی آغاز شد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی تعمیرات تجهیزات کمپرسورهای تأسیسات انجام و همچنین صحت عملکرد قطعات ارزیابی و ایزوله شد.

امتحانی، توجه ویژه به حوزه نگهداری و تعمیرات را یکی از عوامل تعیین‌کننده برای تحقق بیشتر وظایف سازمانی منطقه دانست و تصریح کرد: آماده سازی این ایستگاه با هدف تامین و انتقال پایدار هرچه بهتر گاز به ویژه در زمستان، از اولویت های مهم این منطقه محسوب می شود.

وی، در پایان با تأکید بر ضرورت تکیه بر توان داخلی در شرایط کنونی یادآورشد: محدودیت‌های ناشی از تحریم فرصتی استثنایی برای ماست، زیرا با تکیه بر ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی و گسترش همکاری‌های دو طرف می‌توانیم قطعات و تجهیزات مورد نیاز در تعمیرات اساسی را تأمین کنیم.

گفتنی است ایستگاه تقویت فشار گاز دشت در شمالی ترین نقطه در محدوده جغرافیایی منطقه چهار عملیات انتقال گاز، علاوه بر وظیفه پایداری انتقال گاز به استان های شمالی، در مواقع لزوم نیز وظیفه انتقال گاز به خراسان های شمالی و رضوی را نیز برعهده دارد.

امتیاز :  ۱.۵۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0